• Ne gasiti si pe retelele sociale
26804936_1705933826096791_272405172615829353_n

BĂTAIE DE JOC PENTRU TOȚI CĂLĂTORII SI ANGAJATII RATB

Suntem peste 2 milioane de locuitori care circulăm zilnic cu mijloacele de transport în comun în București. Primăria Generală a Capitalei a alocat în anul 2017 un buget de aproximativ 139 milioane de euro dezvoltării transportului în comun. Cu toate acestea, atât locuitorii capitalei care folosesc aceste mijloace de transport în comun, cât mai ales angajații acestei regii sunt expuși unor riscuri semnificative, datorită vehiculelor uzate pe care le utilizăm, a lipsei materialelor și a pieselor de schimb, dar și a condițiilor impropri de muncă din cadrul regiei RATB.

Ca urmare a existenței acestor disfuncțiuni care contiună să ia amploare, cât și în urma discuțiilor puratate cu majoritatea membrilor Sindicatului Șoferilor, presedintele acestuia, Domnul Valer Ciobănescu, a adus la cunoștința mai multor instituții cu răspunderi în acest domeniu aceste probleme, respectiv:
• Primăriei Generale a Municipiului București (prin adresa nr. 1477761/16.01.2017);
• Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice (adresa nr. 28542/ 29.02.2016);
• Guvernului României, respectiv Primului Ministru (adresa nr. 15221/ 16.11.2015);
• Președenției României (prin adresa nr.12844/16.11.2016).

Din conținutul acestor adrese reiese foarte clar faptul că populatia Bucurestiului si instituțiile abilitate, inclusiv Primăria Generală a Capitalei, cu toate că sunt în deplină cunoștiință cu problemele grave existente în cadrul RATB, se confruntă de mai bine de zece ani cu aceleași probleme disfuncționale și mai ales cu aceleași neajunsuri și riscuri, cum ar fi:
• mijloace de transport care nu vin la timp sau sunt total insuficiente pentru asigurarea unui transport de călători civilizat;
• stații RATB neamenajate corespunzător;
• autovehicule neigienizate, pline de microbi care expun călătorul la îmbolnăviri nejustificate;
• lipsa elementelor minime de siguranță a călătorului în toate mijloacele de transport în comun.

De cealalta parte, personalul angajat din cadrul acestei regii este expus riscurilor contactării unor boli grave datorită utilizarii acestor vehicule neechipate și neîntreținute corespunzător, a neasigurării condițiilor optime de lucru la temperaturi externe sau lipsa echipamentului de protecție și a antidotului alimentar de protecție. Personalul lucrător care exploatează aceste autovehicule, este în imposibilitatea realizării unui program de muncă coerent și implicit a unor venituri sigure datorită lipsei materialelor și a pieselor de schimb fapt care conduce la menținerea în nefucționare a numerose mijloace de transport.
În aceste condiții ne întrebăm cum poate explica Primăria Generală a Bucureștiului risipirea în fiecare an a câtorva sute de milioane de euro care au fost alocate acestei regii în condițiile în care noi călătorii de zi cu zi nu constatăm nici o schimbare în bine care să reflecte în siguranța, calitatea și comfortul călătoriei pentru care plătim niște sevicii care sunt total necorespunzătoare ?

Cât va mai mai dura inconștiența și lipsa de profesionalism a aleșilor noștri locali în modul total nechibzuit de cheltuire a banului public?

În condițiile acestea întrebăm pe toți edilii bucureșteni ce fel de capitală europenă suntem?

Danut Oita
Presedinte Filiala PER Sector 4

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>