• Ne gasiti si pe retelele sociale
35144066_1866389643384541_8129239275796430848_n

Domnule Ministru, încotro se îndreaptă Tarom?

Cât de penibil să fie momentul în care oficiali ai statului român taie panglică inaugurală și se mândresc cu o companie aeriană străină care va prelua cetățeni români, chiar pe teritoriul României? Putem înțelege că acesta este motivul pentru care licitația organizată de TAROM pentru dotarea cu avioane lung- curier, în măsură să zboare direct pe toate destinațiile interesante din America și Asia, a fost anulată fără nicio explicăție. Și asta în măsura în care fusese anunțată cu surle și trâmbițe în toată presă de specialitate. Ne întrebăm, oare operarea TAROM către Montreal ar fi deranjat planurile Air Canada Rouge? Oare ce alți operatori aerieni, alții decât TAROM, vor începe operarea fără escală către SUA, China, Singapore, Japonia, India, etc?

Sigur că intrarea celor 2 Boeing 737-800 în operarea TAROM poate fi privită ca un eveniment promis în Programul de Guvernare și meritat de TAROM. Însă, întrebările abia acum vin și l-aș ruga pe ministrul Lucian Șova să ne răspundă:
1. Mai există o strategie a Ministerului Transporturilor privind zborurile lung- curier ale TAROM ? Sau întâi așteptăm să numărăm câte panglici vor fi tăiate de alte companii, cărora personal să le urați bun venit?
2. Puteți explică opiniei publice de ce folosiți sintagma “avioane noi” când va referiți la cele 2 aeronave sosite ziele trecute, pe Otopeni, când de fapt, ele au fost operate de Malayesia Airlines având o vechime de 5,5 ani fiecare?
3. Puteți să ne lămuriți de ce optați pentru leasing operațional în locul celui financiar?
Sper că răspunsul dumneavoastră să nu fie “nu se pot obține finanțări din cauza rezultatelor dezastruoase ale TAROM din ultimii 10 ani”, pentru că v-aș reaminti că la licitația pentru avioanele lung curier, unul dintre ofertanți v-a oferit finanțare 85% pe o perioada de 12 ani, cu o dobânda de numai 4,25% pe an, dar pe care ați refuzat-o!
4. Puteți să ne oferiți informații despre ratele de închiriere lunare și rezerva de mentenanță pe care TAROM o va suporta pe perioadă leasingului, fără a fi capitalizată în favoarea sa, ca în cazul leasingului financiar? Vă reamintesc că în cazul aeronavelor Airbus 330 oferite în leasing financiar fără Security Deposit și fără Maintenance Reserve, rată lunară era de 370,000$. Această rată era aferentă unui avion de aceiași vârstă cu cele ce au intrat în flota TAROM, dar, având capacitatea să transporte 300 de pasageri pe zboruri transcontinentale. După 12 ani ar fi fost proprietatea TAROM, domnule Ministru!

Așteptăm precizările dumneavoastră, pentru a înțelege mai bine coerența politicilor domniei voastre față de compania națională. Între timp, încercăm să înțelegem cauzele dezastrului TAROM!

Dănuț POP
Președinte PER

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>