Partidul Ecologist Român

„O clipă nu a fost atentă natura și a zămislit omul; o clipă să nu fie atent omul, și natura iși repară greșeala”

voltaire

Rămâne România la soluția prelungitoarelor pe fereastră?

Criza pretului la carburant a determinat multi români să se orienteze către mașini hibrid sau chiar electrice. Ce plan are Statul român în acest sens? Ce mai face Primăria Municipiului București (PMB) în legatura cu soluțiile de încărcare cu energie pentru vehicule? In parcul auto național din România sunt înmatriculate până în prezent peste 17.000 de vehicule electrice. La începutul acestui an, inclusiv taximetriştii bucureșteni au susținut că lipsa infrastructurii de încărcare îi împidică să utilizeze mașini electrice. Desi numărul de mașini a crescut exponential, numărul stațiilor a rămas cam la fel. Chiar dacă cei din privat sau supermarketurile încearcă să se doteze corespunzator, tot nu sunt suficiente stații si nici nu este în regulă ca povara să fie lăsată pe ei. Programul stațiilor de încarcare pentru mașinile electrice din cadrul Administrației Fondului de Mediu, decicat U.A.Turilor este insuficient. Țări cu cele mai multe încărcătoare sunt Țările de Jos (90.284), Germania (59.410), Franța (37.128), Suedia (25.197), Italia (23.543). România este departe de obiectivul asumat față de UE și rămâne la soluția prelungitoarelor pe fereastră. Mai mult, puține dintre noile dezvoltări imobiliare din București oferă acest tip de facilitate. Problema ramane una legată de infrastructură si trebuie să fie o prioritate pentru guvern și administrațiile locale. Numere verzi, scutiri de impozite, locuri de parcare gratis, dar stații noi de încărcare, 0!

Dănuț POP Președinte PER